2017-01-19 14:23:15

ZMIANA NAWYKÓW PROWADZI DO ZMIANY W TWOIM ŻYCIU ZAWODOWYM

 

Jeśli oczekujesz zmiany (zawodowej), musisz też zmienić to, co robisz, czyli zmienić swoje nawyki. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, dlatego chcę się dzisiaj z Tobą podzielić metodami, których używam, kiedy pracuję nad swoimi nawykami.

Lubię wykorzystywać technologie do zmiany swojego nawyku, np. kiedy uczyłam się codziennie po przebudzeniu się robić ćwiczenie wdzięczność (to, które jest w harmonogramie grupy w piątki), to ustawiłam sobie przypomnienie w komórce na odpowiednią godzinę. Jednak to by nie wystarczyło do zmiany mojego nawyku, gdybym się do tego odpowiednio nie przygotowała i nie nastawiła na zmianę. Najpierw musiała zajść zmiana w mojej głowie, aby zaszła zmiana w zachowaniu. Żeby wyrobić nowy nawyk, najpierw musiałam tego chcieć i wiedzieć, po co to robię. Ważne, abyś wypisała sobie listę powodów, dla których chcesz coś zmienić albo zacząć coś robić. Zrób także listę korzyści, które przyniesie Ci nowe działanie. Jeśli masz już wystarczającą motywację, to postaw sobie konkretny cel, np. za dwa miesiące będę robić ćwiczenie wdzięczności, codziennie. Dlaczego dopiero za dwa miesiące? Bo wyrobienie w sobie nowego nawyku, według najnowszych badań trwa statystycznie 60 dni. Oznacza to, że może Ci to zająć miesiąc, a może 4 miesiące. Ważne, aby być wytrwałym i nie poddawać się, nawet jeśli czasami Ci się nie udaje. To jest zupełnie naturalne, że nie od razu będzie Ci to wychodzić, bo uczysz się nowego schematu postępowania jak dziecko, które robi swoje pierwsze kroki. A do dziecka trzeba być cierpliwym i je chwalić. Dlatego Ty też miej do siebie cierpliwość i pochwal się za każdym razem, kiedy zrobisz coś po nowemu.

I wreszcie zrób plan działania do swojej zmiany nawyku. W praktyce oznacza to, abyś przygotowała się do zmiany i zastanowiła, co może Ci w tym pomóc. Mnie pomogło nastawienie sobie przypomnienia w komórce na moje ćwiczenie. Potem, jeśli mi się nie chciało, to przypominałam sobie, po co to robię i jakie będę mieć z tego korzyści. Następnie organizowałam sobie czas i przestrzeń w taki sposób, żeby mieć 10 min tylko dla siebie, aby wykonać moje ćwiczenie. Tego też musiałam się nauczyć. Wyrobienie nowego nawyku zajęło mi 3 miesiące. Udało się. W ten sposób zmieniam swoje nawyki i działania. Sukces jest mieszanką wystarczająco dużej motywacji, odpowiedniej ilości czasu, szczypty dyscypliny i sporej dawki wytrwałości.

Nawyk codziennego myślenia o sobie dobrze oraz doceniania siebie i tego, co się robi, jest ogromnie ważny w rozwoju, który towarzyszy zmianie zawodowej.

Jaki nawyk Ty chciałabyś zmienić albo jaki nowy sobie wyrobić, który pomógłby Ci w Twoim rozwoju osobisto-zawodowym?


Zapisz się do mojego newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych postach na Vlogu na swoją skrzynkę

Zapisuję się do newslettera




Formularz kontaktowy

 

 

 

 

 


 

 

Anna Koprowska Coach Zmiany Zawodowej

tel. 669 769 696  Zapraszam do kontaktu w godz. 9.00 - 19.00. pon-pt.

Działalność online, na terenie całej Polski

Adres biura: Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk Oliwa

E-mail: kontakt@annakoprowska.pl

Fan-page: Anna Koprowska Coach Zmiany Zawodowej

Skype: Anna.Koprowska.Coach