2017-01-19 14:26:10

KONCENTRACJA UWAGI NA CELU I DZIAŁANIE

 

"To, czemu w swoim życiu poświęcisz uwagę, ulega wzmocnieniu"

(Z książki "Żyj z pasją. Odkryj swoje przeznaczenie" J. i Ch. Attwood)

 

Aby świadomie tworzyć upragnioną rzeczywistość zawodową, kieruj uwagę na to, co chcesz wzmocnić. Doświadczam tego bez przerwy. Tam, gdzie skieruję moją uwagę, tam mam efekty, tam tworzę, bo za moją uwagą idzie moja energia i działanie.

Przykład

Mamy dwie osoby i obydwie mają dość swojej dotychczasowej pracy i marzą o innej, gdzie będą pracować z satysfakcją, realizować swoje pasje i talenty.

Pierwsza z tych osób skupia się na tym, jak jest jej źle w dotychczasowej pracy, jak się marnuje, obwinia za to firmę, szefa, współpracowników i ma przez to bardzo złe samopoczucie ze względu na negatywne emocje: złość, smutek; lęka się też zmiany. Kiedy po 2,5 roku ma dość, zmienia miejsce pracy na podobne do poprzedniego.

Druga osoba również jest niezadowolona, ma dosyć i lęka się zmiany, jednak postanawia zmienić swoją sytuację i podjąć działanie. W pierwszej kolejności poszukuje swojego kierunku zawodowego - poznaje siebie, swoje pasje, wartości, naturalne talenty i predyspozycje, upewnia się w tym, jaka praca sprawiałaby jej największą radość i dawała utrzymanie zarazem. Chodzi na warsztaty, czyta książki, korzysta z coachingu. Ponadto pracuje nad wiarą w siebie i poczuciem własnej wartości. Jej poszukiwania zajmują jej pół roku i po tym czasie już wie, jak chce pracować oraz że będzie chciała docelowo odejść z etatu i otworzyć własną działalność. Jednak wie też, że potrzebuje się przekwalifikować oraz uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności, zdobyć praktykę do nowego zawodu. Zapisuje się na roczny kurs weekendowy, a w międzyczasie rozpoczyna praktykę w nowym zawodzie. Robi to wieczorami i w weekendy, po swojej pracy na etacie, w każdej wolnej chwili. Kolejne pół roku zdobywa wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu i przez następne 6 miesięcy przygotowuje się do wystartowania we własnej działalności. To wszystko kosztuje ją dodatkowy czas i wysiłek, ale ma cel i wytrwale do niego dąży, pomimo że nie zawsze jest kolorowo. Po 2,5 roku otwiera własną działalność.

Jak myślisz, która osoba zmieniła pracę na tę wymarzoną dla siebie?

Powyższe przykłady są z życia wzięte i przytoczyłam je po to, żeby pokazać Ci pewną prawdę. Jeśli poprzez narzekanie koncentrujesz swoją uwagę na tym, czego nie masz (na braku), na tym, jak jest Ci źle (negatywne emocje) i na tym, co niedobrego może się stać, kiedy zdecydujesz się na zmianę, to w życiu nie przyciągniesz do siebie pozytywnych rzeczy, sytuacji, okazji, pomocnych ludzi. Twój umysł kreuje wtedy BRAK, który manifestuje się w Twoim życiu.

Jeśli natomiast skoncentrujesz się na tym, co możesz mieć (na OBFITOŚCI), jeśli podejmiesz odpowiednie działania, jeśli w Twoim sercu pojawi się żar pasji, która pcha Cię do przodu oraz wiara w to, że osiągniesz cel i zdobędziesz swoją wymarzoną pracę, to zacznie dziać się to, czego pragniesz. Przyciągniesz odpowiednie sytuacje, ludzi, pieniądze, wszystko, co jest Ci potrzebne do zmiany.

Uwaga czyni cuda. Najpierw zatem poznaj swoje pasje i potencjał, odkryj to, czego pragniesz dla siebie zawodowo, a potem skieruj na to swoją uwagę i działaj.

 

PRAKTYKA

Możesz nauczyć się koncentrować na tym, co dobre w Twoim życiu i na tym, co chcesz osiągnąć, zamiast na tym, czego nie masz. W tym celu codziennie wieczorem (ewentualnie rano, wtedy analizujesz dzień poprzedni) rób „ćwiczenie wdzięczności.”

Znajdź dla siebie przestrzeń, w ciszy i spokoju, tylko przez 10 min. Weź notatnik i odpowiedz sobie na poniższe pytania, w 3 punktach na każde.

  1. Nazwij swój cel na kolejne miesiące (powtarzaj go sobie codziennie)

Pytania:

  1. Za co jestem dziś wdzięczna sobie, innym, światu?
  2. Z czego jestem dzisiaj zadowolona, co mi się udało?
  3. Co dobrego zrobiłam dzisiaj dla siebie oraz dla innych?

Tu chodzi o zauważanie małych rzeczy/sytuacji, które dzieją się codziennie, a nie doceniamy ich. Chodzi o docenienie siebie, swojej wartości oraz tego, co robimy.

To ćwiczenie może być na początku dla Ciebie trudne, jeśli Twoim nawykiem jest koncentrowanie się na tym, co negatywne w Tobie i w Twoim życiu. Po 3 miesiącach robienia tego ćwiczenia, zauważysz jednak, że robisz to ćwiczenie z większą łatwością, że widzisz też dobre strony Twojego codziennego życia. 


Zapisz się do mojego newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych postach na Vlogu na swoją skrzynkę

Zapisuję się do newslettera




Formularz kontaktowy

 

 

 

 

 


 

 

Anna Koprowska Coach Zmiany Zawodowej

tel. 669 769 696  Zapraszam do kontaktu w godz. 9.00 - 19.00. pon-pt.

Działalność online, na terenie całej Polski

Adres biura: Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk Oliwa

E-mail: kontakt@annakoprowska.pl

Fan-page: Anna Koprowska Coach Zmiany Zawodowej

Skype: Anna.Koprowska.Coach